NRD Начало
Четвъртък, 18 Септември 2025
Начало Тонът на времето Стратегия и страст в колекционерството на Лейди Шарлот Шрайбер
113
Тонът на времето

Стратегия и страст в колекционерството на Лейди Шарлот Шрайбер

Шрайбер е имала стратегия за контрол върху качеството и количеството на своите предмети. Интересно е да се отбележи, че Шрайбер е имала и търговски нюх. Често пътуванията й са съпроводени с поръчки и задачи за други колекционери и приятели.

| 18 Септември 2025, 10:59 ч.
Стратегия и страст в колекционерството на Лейди Шарлот Шрайбер
Стратегия и страст в колекционерството на Лейди Шарлот Шрайбер
Снимка © AFP

Лейди Шарлот Шрайбер (Charlotte Schreiber) започва да води дневник за своите покупки през април 1873 година, като това не е просто начин да запомни цената или произхода на предметите. Вероятно тя е имала предвид създаването на пълен каталог на своята колекция, което да й служи като справочник и инструмент за продажба. В първите си неиздадени дневници тя не включва списъци с покупки, а по-скоро такива с предмети за продажба, което разкрива, че активно е пречиствала колекцията си през 1860-те и 1870-те години. Тази практика е характерна за други колекционери като Джордж Салтинг (George Salting), с когото Шрайбер става приятел след 1867 година. Той също е търгувал с предмети, за да усъвършенства колекцията си, и е получил прякора „принцът на пречиствачите“ (the prince of weeders).

Шрайбер е имала стратегия за контрол върху качеството и количеството на своите предмети. Например, през 1869 година купува портрет на Джордж II, който по-късно продава на търг за малка сума. Тя използва различни посредници в Англия и чужбина, за да продава нежеланите предмети, като често е продавала стоки чрез търговци или на търгове. Важна част от нейната дейност е и филтрирането на колекцията й, като е предпочитала английска керамика, която е смятала за по-качествена. Например, тя продава фигура на Пег Вофингтън, но запазва друга от същия модел, което показва вниманието й към детайла и стратегията за подбор.

Интересно е да се отбележи, че Шрайбер е имала и търговски нюх. В Париж купува малки предмети като копчета за малко пари, които вероятно е планирала да препродаде. В някои случаи печалбите й са значителни, като например продажбата на порцеланова сервиза за десерт за над 50 паунда. В края на 1872 година тя изчислява, че е спечелила около 73 паунда, които отново инвестира в колекцията си.

Често пътуванията й са съпроводени с поръчки и задачи за други колекционери и приятели. Тя е била не само страстен колекционер, но и посредник, помагайки на жени колекционери да навигират в търговията с изкуство. Например, тя е продавала предмети за Сара Халибъртън (Sarah Haliburton), като е взимала комисионна от 7.5%. Това показва, че ролята й е била по-сложна от тази на обикновен колекционер – тя е била и търговец, и посредник, и дори агент.

Въпреки страстта си към колекционирането, Шрайбер е работила стратегически, подбирайки предмети с мисъл за бъдещата им стойност. Тя е документирала и каталогизирала колекцията си, като е учила фотография, за да илюстрира своите каталози. Това е било важно за нея, защото е искала да демонстрира своята експертиза и да популяризира изкуството на декоративните изкуства. След като я завещава на Музея на Виктория и Албърт (Victoria and Albert Museum), тя продължава да работи върху каталогизацията на останалите си колекции, въпреки влошаването на зрението си.

Днес, обаче, част от колекцията е разпръсната из музея, а самата й история е била омаловажена като „женска мания“ за порцелан. Въпреки това, новите музейни подходи и обновяванията на галериите показват, че нейният принос към историята на керамиката и колекционерството заслужава по-голямо признание. Всяка нейна стъпка – от покупките до каталогизирането – свидетелства за един стратегически, интелигентен и страстен човек, който е оставил траен отпечатък в света на декоративните изкуства.

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Роби Уилямс отложи излизането на албума си Britpop за февруари 2026 година
Роби Уилямс (Robbie Williams) реши да отложи излизането на новия си албум Britpop, за да избегне конкуренцията с Тейлър Суифт (Taylor Swift). Първоначално, албумът трябваше да изле ...
Мангановият син цвят в картината на Джаксън Полък разкрит чрез научни изследвания
Един от изчезналите видове манганов син цвят се оказа ключов елемент в създаването на шедьовъра на Джаксън Полък (Jackson Pollock) от 1948 година, номер 1А. Това платно, разпръснат ...
Спорове за финансиране и права за работещите в чикагските музеи ограничава достъпа до важни архиви
Музеят по история на Чикаго (Chicago History Museum) е принуден да съкрати работното време на своя изследователски център Абаканович (Abakanowicz Research Center) с около 50 процен ...
Ед Шийран призна, че иска да запуши ушите си, за да не слуша критиките
Днес сутринта, Ед Шийран (Ed Sheeran) се присъедини към предаването Heart Breakfast с Джейми Тийкстън (Jamie Theakston) и Аманда Холден (Amanda Holden). В навечерието на излизането ...
Роуз Бърн определи If I Had Legs I`d Kick You като креативен връх в кариерата си
Роуз Бърн (Rose Byrne) определи If I Had Legs I`d Kick You като "креативен връх" в кариерата си. В комедийната драма тя играе Линда, която се опитва да се справи с мистериозната бо ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Концертът Together For Palestine събра голяма подкрепа и средства за пострадалите в Газа
Миналата вечер, ОВО Арена Уембли в Лондон беше напълно разпродадена за концерта Together For Palestine – най-голямото благотворително събитие в Обединеното кралство за Газа. Този м ...
Стив Норман изрази желание за прощално турне на Spandau Ballet
Стив Норман изрази желанието си Spandau Ballet да направят прощално турне, за да донесат "заключение" за групата и за да може да получи снимка на съратниците си, прегърнати, която ...
Марая Кери и Андерсън .Пак създадоха музикалното видео Play This Song
Марая Кери (Марая Кери) и Андерсън .Пак (Anderson .Paak) обединиха усилия за създаването на музикалното видео към песента Play This Song. На 26 септември, поп дивата на 56 години щ ...
Рийз Уидърспун разкри, че Дейвид Финчър и казал, че е "напълно грешна" за Gone Girl
Рийз Уидърспун (Reese Witherspoon) разкри, че Дейвид Финчър (David Fincher) и е казал, че е "напълно грешна" за ролята в Gone Girl. Режисьорът на филма от 2014 година, базиран на б ...
Ед Шийрън разкри, че е получил предложение за концерт в космоса
Популярният певец Ед Шийрън (Ed Sheeran) разкри, че е получил предложение да изнесе концерт в космоса по време на участието си в предаването на Скот Милс (Scott Mills) по BBC Radio ...
Тикер в 12:00 ч.
Миналата вечер, ОВО Арена Уембли в Лондон беше напълно разпродадена за концерта ...
Начало Тонът на времето
113
Тонът на времето

Стратегия и страст в колекционерството на Лейди Шарлот Шрайбер

Шрайбер е имала стратегия за контрол върху качеството и количеството на своите предмети. Интересно е да се отбележи, че Шрайбер е имала и търговски нюх. Често пътуванията й са съпроводени с поръчки и задачи за други колекционери и приятели.

| 18 Септември 2025, 10:59 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Стратегия и страст в колекционерството на Лейди Шарлот Шрайбер
Стратегия и страст в колекционерството на Лейди Шарлот Шрайбер
Снимка © AFP

Лейди Шарлот Шрайбер (Charlotte Schreiber) започва да води дневник за своите покупки през април 1873 година, като това не е просто начин да запомни цената или произхода на предметите. Вероятно тя е имала предвид създаването на пълен каталог на своята колекция, което да й служи като справочник и инструмент за продажба. В първите си неиздадени дневници тя не включва списъци с покупки, а по-скоро такива с предмети за продажба, което разкрива, че активно е пречиствала колекцията си през 1860-те и 1870-те години. Тази практика е характерна за други колекционери като Джордж Салтинг (George Salting), с когото Шрайбер става приятел след 1867 година. Той също е търгувал с предмети, за да усъвършенства колекцията си, и е получил прякора „принцът на пречиствачите“ (the prince of weeders).

Шрайбер е имала стратегия за контрол върху качеството и количеството на своите предмети. Например, през 1869 година купува портрет на Джордж II, който по-късно продава на търг за малка сума. Тя използва различни посредници в Англия и чужбина, за да продава нежеланите предмети, като често е продавала стоки чрез търговци или на търгове. Важна част от нейната дейност е и филтрирането на колекцията й, като е предпочитала английска керамика, която е смятала за по-качествена. Например, тя продава фигура на Пег Вофингтън, но запазва друга от същия модел, което показва вниманието й към детайла и стратегията за подбор.

Интересно е да се отбележи, че Шрайбер е имала и търговски нюх. В Париж купува малки предмети като копчета за малко пари, които вероятно е планирала да препродаде. В някои случаи печалбите й са значителни, като например продажбата на порцеланова сервиза за десерт за над 50 паунда. В края на 1872 година тя изчислява, че е спечелила около 73 паунда, които отново инвестира в колекцията си.

Често пътуванията й са съпроводени с поръчки и задачи за други колекционери и приятели. Тя е била не само страстен колекционер, но и посредник, помагайки на жени колекционери да навигират в търговията с изкуство. Например, тя е продавала предмети за Сара Халибъртън (Sarah Haliburton), като е взимала комисионна от 7.5%. Това показва, че ролята й е била по-сложна от тази на обикновен колекционер – тя е била и търговец, и посредник, и дори агент.

Въпреки страстта си към колекционирането, Шрайбер е работила стратегически, подбирайки предмети с мисъл за бъдещата им стойност. Тя е документирала и каталогизирала колекцията си, като е учила фотография, за да илюстрира своите каталози. Това е било важно за нея, защото е искала да демонстрира своята експертиза и да популяризира изкуството на декоративните изкуства. След като я завещава на Музея на Виктория и Албърт (Victoria and Albert Museum), тя продължава да работи върху каталогизацията на останалите си колекции, въпреки влошаването на зрението си.

Днес, обаче, част от колекцията е разпръсната из музея, а самата й история е била омаловажена като „женска мания“ за порцелан. Въпреки това, новите музейни подходи и обновяванията на галериите показват, че нейният принос към историята на керамиката и колекционерството заслужава по-голямо признание. Всяка нейна стъпка – от покупките до каталогизирането – свидетелства за един стратегически, интелигентен и страстен човек, който е оставил траен отпечатък в света на декоративните изкуства.

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Роби Уилямс отложи излизането на албума си Britpop за февруари 2026 година
Мангановият син цвят в картината на Джаксън Полък разкрит чрез научни изследвания
Спорове за финансиране и права за работещите в чикагските музеи ограничава достъпа до важни архиви
Ед Шийран призна, че иска да запуши ушите си, за да не слуша критиките
Роуз Бърн определи If I Had Legs I`d Kick You като креативен връх в кариерата си
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Септември
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Калейдоскоп
Концертът Together For Palestine събра голяма подкрепа и средства за пострадалите в Газа
Творчески отражения
Стив Норман изрази желание за прощално турне на Spandau Ballet
Калейдоскоп
Марая Кери и Андерсън .Пак създадоха музикалното видео Play This Song
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.